Patiënt tevredenheid onderzoek
In 2017 heeft een patiënt tevredenheid onderzoek plaatsgevonden op praktijk niveau. Hiervoor worden vragenlijsten uitgereikt aan patiënten met het verzoek deze in te vullen. Na inlevering worden deze verwerkt door NPA (NHG Praktijk Accreditering).
Hieronder een samenvatting van de belangrijkste resultaten en actiepunten:
- De patiënten zijn bovengemiddeld tevreden over het gebouw waarin de praktijk gevestigd is;
- De (telefonische) bereikbaarheid en beschikbaarheid van de praktijk zijn ook bovengemiddeld;
- De organisatie van het spreekuur krijgt een 8,2 (gemiddeld 8,0);
- In geval van waarneming, bijvoorbeeld tijdens vakantie, zou de informatie-uitwisseling tussen eigen huisarts en waarnemer over en weer iets beter kunnen;
- De vakanties van de eigen huisarts zouden beter aangegeven kunnen worden (vrije dagen en vakanties worden daarom nu aangekondigd als nieuwbericht op onze website https://huisartsenpraktijkfleminghof.praktijkinfo.nl/, de zomervakanties staan ook op een A4 dat in de wachtkamer hangt);
- De klachtenregeling was minder bekend dan gemiddeld (daarom deze heeft nu een prominentere plaats op de website gekregen).